قانون snapping در ترسیم داده های مکانی به ما کمک می کنه که ما قواعد توپولوژی رو رعایت کنیم و خطاهایی همچون همپوشانی، رد شدگی، به هم نرسیدگی و ... را بتونیم رعایت کنیم.
در مورد نحوه و نوع snapping کردن می تونیم اینطور بگیم که داده های برداری ما از قبیل نقطه خط و سطح دارای x,y های پیوسته(خط و سطح)و گسسته(نقطه) هستند.
در عوارض نقطه ای خود نقطه(pint) یک ورتکس(vertex) حساب می شهکه برای Snap کردن دیگر داده ها به عوارض نقطه ای باید از point and vertex snapping استفاده کنیم.
در عوارض خطی و سطحی علاه بر نقطه شروع و پایان در امتداد دارای ورتکس(vertex)و لبه(edge)است که باید از edge snapping و vertex snapping استفاده کنیم.
در ضمن ابتدا و انتهای یک پاره خط هم end snapping است.
ali alavi
شما فکر کنید میخواید یه خط رو رسم کنید که از یک سری نقاط ترسیم بشه. وقتی snap اون خط رو به نقطه ها فعال کنید موقع ترسیم خط وقتی موس رو نزدیک نقطه کردید موس مثل آهنربا به نقطه میجسبه و باعث میشه که خط دقیقا از روی نقطه مورد نظر رسم بشه.این در مورد عوارض دیگه هم صادق هستش. این تقریبا snapبه زبان ساده هستش
مهدی جهانگیری