• عضویت
با سلام،خوش آمدید هر سوالی که دارید بپرسید،کافی است سوال خود را تایپ کرده و کلید "Enter" را فشار دهید.

به بخش پرسش و پاسخ خوش آمديد,
جايي که ميتوانيد سوالات خود را بپرسيد و از کارشناسان و ديگر کاربران پاسخ خود را بيابيد.
برای سوال پرسیدن نیاز به ثبت نام نیست ولی بهتر است تا ابتدا ثبت نام کنید تا بتوانید به سوال ها جواب دهید یا اگر به سوال شما جواب داده شد از طریق ایمیل مطلع شوید.
11 نفر آنلاین
0 عضو و 11 مهمان در سایت حاضرند

221 سوال

261 پاسخ

24 دیدگاه

298 کاربر

  1. paris

    1730 امتیاز

  2. مریم پارساجو

    760 امتیاز

  3. Mehran Mojeery

    490 امتیاز

  4. Mazhari

    450 امتیاز

جوایز
جایزه نفر اول: پکیج نرم افزاری جی پی اس+کتاب آموزشی
جایزه نفر دوم : پکیج نرم افزاری جی پی اس

همه چیز در مورد رهیاب و مسیر یاب مارشال؟

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
آیا میتوانید همه مشخصات رهیاب های مارشال به طور یک جا بیان نمایید؟
سوال شده در مسیریاب توسط arshiatech
    

2 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
 
بهترین پاسخ
 
 
بسیاری از مردم به خصوص در شهرهای بزرگ، به هنگام ترک منزل و محدوده محل سکونتشان، چه پیاده و یا با استفاده از وسائل نقلیه عمومی و چه با خودروی شخصی، آمادگی مواجهه با مشکلات و یافتن مسیر و مقصد مورد نظر را ندارند. این مشکل به آسانی با استفاده از دستگاه های ساده و کوچک مسیریاب دستی GPS قابل اجتناب است. مدل ME-G501 که از جدیدترین مدل‌های کمپانی Marshal می‌باشد، یکی از بهترین دستگاه های GPS موجود در بازار است که به لطف پشتیبانی از زبان فارسی و دارا بودن نقشه شهرهای مختلف ایران، بسیار مناسب کاربران ایرانی است. خواننده نقد و بررسی این محصول باشید.

 نقد و بررسیMarshal GPS ME-G501

پیش از هر چیز بهتر است که کمی در مورد سیستم موقعیت یابی جهانی یا همان GPS توضیح دهیم. GPS یک ماهواره یا سیستم رادیویی موقعیت یابی است که برای اولین بار در سال 1978 توسط وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا راه اندازی گردید. در ابتدا سیستم GPS تنها برای مصارف نظامی مثل کمک به سربازان، تجهیزات نظامی، هواپیماها و کشتی‌ها در یافتن موقعیتشان کاربرد داشت، اما در دهه 80 دولت ایالات متحده استفاده از آن را برای عموم در سراسر جهان آزاد کرد.

در حال حاضر 24 ماهواره GPS در مدار زمین در 6 مسیر مشخص در حرکتند. هر ماهواره دو مدار را در طی روز در ظرف 12 ساعت با سرعت حدود 11000 کیلومتر بر ساعت طی می‌کند. این ماهواره‌ها نیروی خود را از خورشید تامین می‌کنند. همچنین باتری‌هایی نیز برای زمان‌های خورشید گرفتگی و یا مواقعی که در سایه زمین حرکت می‌کنند به همراه دارند. ماهواره‌ها در بالاترین نقطه مسیر خود در ارتفاع 19 هزار کیلومتری زمین قرار دارند.

 

در این ارتفاع سیگنال‌های ماهواره ای درصد وسیعی از سطح زمین را پوشش می‌دهند. دستگاه GPS سیگنال‌های چند ماهواره را دریافت کرده و با محاسبه سیگنال‌های مختلف بر اساس روش مثلث بندی موقعیت گیرنده را تعیین می‌کند. مدل ME-G501 که جزو جدیدترین مدل‌های کمپانی مارشال است، یکی از کامل‌ترین و بهترین دستگاه های GPS موجود در دنیاست. این دستگاه دارای یک صفحه نمایش لمسی مقاومتی 5 اینچی است و از سیستم عامل Windows CE نسخه 6.0 استفاده می‌کند.

از لحاظ طراحی این دستگاه GPS بسیار باریک و سبک است و حمل و نقل آن فوق‌العاده راحت است. ابعاد این دستگاه 130x105 میلی‌متر بوده و ضخامتی معادل 10 میلی‌متر دارد. در جلوی آن، تنها صفحه نمایش بزرگ 5 اینچی قرار داشته و هیچ‌گونه کلیدی دیده نمی‌شود. در بالای آن کلید پاور و در سمت راست آن شیار مربوط به قلم دستگاه قرار دارد.

کلیه پورت‌ها و شیارهای دستگاه در سمت چپ آن قرار دارند که به ترتیب از بالا; جک هدفون 3.5 میلی‌متری، شیار مموری کارت و پورت micro USB دیده می‌شود. ME-G501 مجهز به بلوتوث داخلی نیز هست که از می‌توانید برای اتصال دستگاه به تلفن همراه خود استفاده کنید. صفحه نمایش 5 اینچی ME-G501 از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. روشنایی آن بسیار خوب بوده و زاویه دید آن نیز مناسب است.

سیستم لمسی این دستگاه نیز از نوع مقاومتی است که به کمک قلمی که در سمت راست صفحه نمایش قرار دارد، کار کردن با آن بسیار راحت است. هنگامی که دستگاه را روشن می‌کنید با سیستم عامل ویندوز CE نسخه 6.0 مواجه می‌شوید که برای سهولت بیشتر، به رابط کاربری مخصوص کمپانی مارشال مجهز شده است. منوی اصلی این دستگاه شامل چهار گزینه اصلی است: ناوبری، تنظیمات، نرم افزار و چندرسانه‌ای

پاسخ داده شده توسط کارشناس
ویرایش شده توسط کارشناس
0 دوستدار 0 امتیاز منفی

به طور خلاصه ميتوان گفت که اين وسيله کاربرد زيادي براي تمام کساني که رانندگي ميکنند دارد. مخصوصا هنگام رفتن به خيابان ها و شهرهاي جديد واقعا راهگشاست.
مزايا و نقاط مثبت اين دستگاه:
مسيريابي دقيق و نسبتا سريع
لوازم جانبي کامل - خصوصا کيف با کيفيت و پرکاربدي دارد
راهنماي صوتي که صدا و لحن واضح و شفافي دارد
طراحي زيبا و قابل قبول
فرهنگ لغت جامع و بسيار مفيد
قيمت واقعا مناسب (مخصوص ديجي کالا)
معايب و نقاط منفي اين دستگاه:
اتمام نسبتا سريع شارژ
نقشه ها بعضا آپديت نيست (احتمالا قابل رفع است)
اتصال کند و مشکل به تلفن همراه با بلوتوث
نداشتن ورودي دوربين ديد عقب
منوي خيلي قشنگي ندارد

در مجموع به نظر من نقاط قوت اين وسيله بسيار بيشتر از نقاط ضعف آن است و اينجانب در استفاده از آن لذت ميبرم.
در پايان از کارکنان اين سايت بابت اطلاع رساني و خدمات واقعا عالي تشکر دارم و اميدوارم روز به روز پيشرفت داشته باشد.

پاسخ داده شده توسط arshiatech

سوالات مشابه

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
1 پاسخ 698 بازدید
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
1 پاسخ 1,139 بازدید
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
1 پاسخ 994 بازدید
...